“Trots att föreningarna får mängder med reklam är det många av våra kunder som föredrar brf-mappen eftersom det finns en bra blandning av entreprenörer i den.”
“Trots att föreningarna får mängder med reklam är det många av våra kunder som föredrar brf-mappen eftersom det finns en bra blandning av entreprenörer i den.”
”Varje gång brf-mappen kommer ut får vi fler förfrågningar”
Sedan fem år tillbaka annonserar byggföretaget Glasomera i brf-mappen. Enligt Veronika Strömberg valde de brf-mappen för att kunna nå ut till Glasomeras specifika målgrupp. Avgörande för valet att annonsera var dock bemötandet från säljarna på Fastighetsmedia.
Glasomera startades 2006 och säljer och monterar fönster, dörrar och balkonginglasningar med fokus på energieffektivitet och funktionella lösningar. Deras huvudsaklig målgrupp är bostadsrättsföreningar i Skåne och Göteborg. Tidigare gjorde de inte så mycket marknadsföring utan det fungerade framför allt genom mun-till-mun metoden. När en förening hade satt in nya fönster rekommenderade de Glasomera till en annan förening och så rullade det på. När Veronika först blev uppringd av Fastighetsmedias säljare var det därför inte aktuellt att annonsera i brf-mappen
“Många säljare tar inte ett nej. Jag sa att det var en bra idé men att det inte var aktuellt just nu och att han skulle återkomma senare. Hade han varit mer påstridig när jag sa nej så hade vi aldrig köpt annonsplats.”
/Veronika Strömberg, Glasomera
Några år senare hörde samma säljare av sig igen och nu passade det bättre. Glasomera valde därför att både annonsera i brf-mappen samt ha e-postutskick som når tusentals bostadsrättsföreningar. För varje gång brf-mappen kommer ut får Glasomera några fler förfrågningar och enligt Veronika säger ungefär hälften av kunderna att det är tack vare brf-mappen som de hör av sig.
“Trots att föreningarna får mängder med reklam är det många av våra kunder som föredrar brf-mappen eftersom det finns en bra blandning av entreprenörer i den.”
/Veronika Strömberg, Glasomera
Det bästa med brf-mappen är enligt Veronika att Glasomera når ut till en specifik målgrupp och att de får ett register som de kan arbeta utifrån. Även servicen från Fastighetsmedia tycker Veronika är värd att lyfta fram och hon rekommenderar gärna andra företag att annonsera i brf-mappen.
Om du vill annonsera, kontakta oss så berättar vi mer…